לילה של פרעות: חסימת צירים, אלימות והשחתה במחאות השמאל

אתר קול חי 2 Comment on לילה של פרעות: חסימת צירים, אלימות והשחתה במחאות השמאל

התפרעויות השמאל הקיצוני: המפגינים חסמו את נתיבי איילון לשני הכיוונים במשך כמה שעות, הבעירו מדורות על הכביש, ריססו כתובות, ירו זיקוקים לעבר שוטרים, שברו שמשות של כלי רכב של אזרחים וגרמו נזק רב לרכוש ציבורי. שני מפגינים נעצרו בחשד שתקפו שוטרים בראשם בנגיחה ובקסדה

צילום: Miriam Alster/Flash90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לילה של פרעות אלימות והרס במספר מוקדים ברחבי הארץ על ידי פעילי השמאל: אלפי בני אדם יצאו אמש להפגין באיילון, בעקבות נאומו התקיף של מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד, שטען כי הודח "על רקע פוליטי".

המפגינים חסמו את נתיבי איילון לשני הכיוונים, במשך כמה שעות, הבעירו מדורות על הכביש, ריססו כתובות, ירו זיקוקים לעבר שוטרים, שברו שמשות של כלי רכב של אזרחים וגרמו נזק רב לרכוש ציבורי. שני מפגינים נעצרו בחשד שתקפו שוטרים בראשם בנגיחה ובקסדה. על אף מאמצי הפינוי של המשטרה, המפגינים סירבו לעזוב את איילון.

בהפגנה השתתפו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ויושבת ראש העבודה מירב מיכאלי.

במקביל למוקד באיילון, מאות הפגינו במספר מוקדים נוספים ברחבי הארץ, בהם ירושלים, חיפה, ובאר-שבע. גם בירושלים דווח על הפרות סדר ותקיפת שוטרים, כאשר על פי החשד, אחד פרץ בכוח גדר ביטחון וחברו ניסה לכאורה לסכל את מעצרו, תוך שהוא מטיח שוטרת על הכביש. השניים נעצרו לחקירה במשטרה.

הצהרתו של אשד זכתה לתגובות משני קצוות הקשת הפוליטית, החל מקריאות תמיכה ועידוד מצד מפגינים וחברי כנסת מהאופוזיציה ועד גינויים חריפים מפי חברי הממשלה, ובכירים בצמרת המשטרה.

אמש הבהיר אשד, כי הוא לא מתכוון לשתף פעולה עם "הסבב המלאכותי" כלשונו, "ולקבל את ההדחה הפוליטית מפיקוד מחוז תל אביב". הוא אף ציין, כי יכל לפנות את איילון תוך דקות ספורות, במחיר נורא של שבירת ראשים וריסוק עצמות ובמחיר של ניפוץ האמנה בין המשטרה לאזרחי המדינה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה ואמר: "הדברים של אשד מוכיחים שבמשטרת ישראל שירת ניצב פוליטי על מדים. מאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו כמועמד בבחירות הבאות במפלגת שמאל".

חבר הכנסת אריאל קלנר מהליכוד, התייחס להפגנות האלימות ואמר "טעינו ונדרש חשבון נפש. ‏הניסיון להגיע לפשרה עם החבורה הזו, גרם להם לחשוב שבאלימות ובבריונות ישיגו תוצאות. כדי ללמד אותם לקח וכדי שישראל לא תהפוך לאנרכיה או דיקטטורה, יש לחוקק גם את הסבירות וגם את שינוי הועדה למינוי שופטים".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    הדברים של אשד מוכיחים גם שהאמנה בין המשטרה לאזרחים קיימת רק בינה לבין אזרחים מסוימים מאוד, אתמול נתקענו שם במשך שעה עד שהצלחנו להשתחרר, ובטוחה שיש כאלו שנתקעו להרבה יותר זמן… וזה עוד המחיר הקטן

  2. 1

    חיות טרף, בושה שיש גויים כאלה בעולם…